ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΔΕΝΔΡΟΥ

Επίσημος Ιστότοπος

Σχολική Μονάδα: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΔΕΝΔΡΟΥ - 1956030
Στόχος Βελτίωσης:Η διατήρηση καλού κλίματος στο σχολείο και η ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων στους μαθητές.

Σχέδιο Δράσης: ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Συντονιστής Δράσης: ΧΑΡΙΣΗ ΜΑΡΙΑ 
 
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα - Στόχοι
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Η διατήρηση καλού κλίματος στο σχολείο καθώς και η ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων στους/στις  μαθητές/τριες μάς οδηγούν στη συνέχιση της Δράσης μας <<Διαμεσολάβηση>>.

Στο σχολείο μας, στο παρελθόν, υπήρχαν εντάσεις μεταξύ μαθητών, γίνονταν πειράγματα λόγω εξωτερικής εμφάνισης ή λόγω κάποιας ιδιαιτερότητας κάποιων μαθητών. Με τη Διαμεσολάβηση όλα αυτά περιορίστηκαν και αναπτύχθηκε μια άλλη φιλοσοφία στους κόλπους του σχολείου: ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η υπευθυνότητα,η συναισθηματική νοημοσύνη και η επιλογή του διαλόγου στην επίλυση διαφορών.  

Είναι ανάγκη να επαγρυπνούμε και να συμβάλουμε τα μέγιστα ως σχολική κοινότητα, προκειμένου οι μαθητές/τριές μας να μάθουν να επιλύουν τις διαφορές τους με διάλογο.

Συνεπώς στόχοι (μέσα από βιωματικά εργαστήρια και διαδραστικά παιχνίδια είναι οι εξής:

-Να αναπτυχθεί η ενσυναίσθηση και η ενεργητική ακρόαση διότι όλα αυτά (soft skills) αποτελούν την κορωνίδα ενός σχολείου με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό και αποτελούν βασικά εφόδια στη ζωή. 

-Να ενεργοποιηθεί η συνεργασία και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

-Να αναπτυχθούν προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες: διαπραγμάτευση,κριτική σκέψη και συναισθηματική νοημοσύνη. 

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

-Νοέμβριος: επιλογή μελών ομάδας Διαμεσολάβησης/γνωριμία μελών ομάδας/συνειδητότητα/ένταξη του σχολείου σε Δίκτυο Διαμεσολάβησης

-Δεκέμβριος:γνωριμία με το πρόγραμμα/πρωτόκολλο συμπεριφοράς του Διαμεσολαβητή/ κανόνες λειτουργίας της ομάδας/προετοιμασία για το Συνέδριο Διαμεσολάβησης

-Ιανουάριος:ο θυμός και πώς τον διαχειριζόμαστε/τύποι θυμού/ενεργητική ακρόαση/οι συγκρούσεις στη ζωή μας/τα πρόσωπα της βίας

-Φεβρουάριος:παρατήρηση συμπεριφορών σε κανονικές συνθήκες/τα βήματα της Διαμεσολάβησης/αυτογνωσία/ασκήσεις δυνάμωσης και συνοχής της ομάδας

-Μάρτιος:Παιχνίδια ρόλων/πρώτες προσομοιώσεις με υποστήριξη/αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση/επισήμανση προβλημάτων/καλές πρακτικές

-Απρίλιος:Συνέδριο Διαμεσολάβησης/παρουσίαση προγράμματος στη σχολική κοινότητα/ορκωμοσία Διαμεσολαβητών,γιορτή,ανακήρυξη μαθητή Μέντορα/κάλεσμα όλων των μαθητών/τριών στη θέση του παρατηρητή για τυχόν συμπεριφορές που πληγώνουν

Πόροι – μέσα - ερευνητικά εργαλεία
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

-Πόροι: Σχολική επιτροπή, ψηφιακοί πόροι

-Μέσα:βιωματικές δραστηριότητες,brainstorm (καταιγισμός ιδεών),μελέτη περιπτώσεων,παιχνίδια ρόλων,ομαδοσυνεργατική

-Ερευνητικά εργαλεία:ημερολόγιο,ερωτηματολόγιο,παρατήρηση(ελεύθερη,δομημένη,μη δομημένη,συμμετοχική,μη συμμετοχική).

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

-Στόχος 1ος: η ανάπτυξη ενσυναίσθησης και ενεργητικής ακρόασης: κατά πόσο αναπτύχθηκαν αυτά; Θα το διαπιστώσουμε μέσα  από το παιχνίδι ρόλων και βιωματικών εργαστηρίων.

-Στόχος 2ος: η ενεργοποίηση της συνεργασίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας: κατά πόσο τα παιδιά αποδέχονται τη διαφορετικότητα και συνεργάζονται; Με ανάθεση εργασιών (ομαδοσυνεργατική) που θα ορίζονται από τον εμψυχωτή-συντονιστή της Δράσης και όχι με βάση τις προσωπικές τους προτιμήσεις. Παρατήρηση και καταγραφή στο ημερολόγιο.

-Στόχος 3ος: ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων: συναισθηματική νοημοσύνη,κριτική σκέψη και διαπραγμάτευση.Κατά πόσο κατακτήθηκαν όλα αυτά; Μέσα από εικονικά σενάρια Διαμεσολάβησης θα είναι δυνατόν να διαπιστωθεί αν τα παιδιά εκφράζουν τα συναισθήματά τους, αν πρυτανεύει ο ορθός λόγος στη σκέψη τους και αν αντιμετωπίζουν κριτικά και όχι σπασμωδικά μία κρίση.Τέλος, αν καταφέρνουν να διαπραγματευτούν με επιχειρήματα και όχι φωνές και συναισθηματικές εξάρσεις.   

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

-Χρήση ερωτηματολογίου με κλίμακα που αποτυπώνει ποσοτικά το αποτέλεσμα: κλίμακα Likert,stapel,κλίμακα σημαντικού διαφορικού,κλίμακα σπουδαιότητας.

-Έκθεση  πεπραγμένων από τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τη δράση όπου θα αναφέρονται τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, οι δυσκολίες καθώς και τα συμπεράσματά τους.

-Αυτοαξιολόγηση περιγραφική των παιδιών της ομάδας Διαμεσολάβησης

-Αποτίμηση της Δράσης σε παιδαγωγική συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων.   

Ανατροφοδότηση - Προτάσεις Σ.Ε.
Κείμενο τεκμηρίωσης

Η συνέχιση της προσπάθειας για την καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και ήπιων δεξιοτήτων στους/στις μαθητές/τριες μέσω του σχεδίου δράσεως του τρέχοντος σχολικού έτους θα εμπεδώσει τα αποτελέσματα της λειτουργίας της Ομάδας Διαμεσολάβησης στο σχολείο. Υπάρχει συνάφεια στόχων, ενεργειών και χρονοδιαγράμματος υλοποίησης, καθώς το σχέδιο δράσης αναπτύσσεται σε τεκμηριωμένη βάση. Τα κριτήρια επιτυχίας είναι συνακόλουθα και απορρέουν από τους επιμέρους στόχους. Η διαδικασία αξιολόγησης - αποτίμησης της δράσης θα γίνει με τα εργαλεία που έχουν επιλεγεί σε συνάρτηση με τα κριτήρια επιτυχίας και τους επιμέρους στόχους.

Καλή επιτυχία στην υλοποίηση του σχεδίου!