ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΔΕΝΔΡΟΥ

Επίσημος Ιστότοπος

Σχολική Μονάδα: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΔΕΝΔΡΟΥ - 1956030
Στόχος Βελτίωσης:  ΈΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΊΟΥ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑ΅ΙΚΌ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σχέδιο Δράσης: ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS KA1
Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Συντονιστής Δράσης: ΓΚΑΤΖΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 
 
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα - Στόχοι
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Αναγκαιότητα:

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να στοχεύουν στη συνεχή αναβάθμιση των ικανοτήτων τους και των δεξιοτήτων τους καθώς το σύγχρονο σχολείο είναι πολυπολιτισμικού χαρακτήρα και εν μέσω τεχνολογικών εξελίξεων απαιτεί  ετοιμότητα και εγρήγορση τους. Μετά από συζητήσεις κατάληξαμε στο συμπέρασμα πως το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα Erasmus ήταν χαμηλό τα προηγούμενα έτη και είναι επιτακτική η ανάγκη για ενίσχυση της συμμετοχής της μονάδας σε ευρωπαικά προγράμματα, καθώς τα πρoγράμματα αυτά δίνουν τη δυνατότητα διεύρυνσης των γνωστικών οριζόντων, μέσω της αλληλεπίδρασης με ξένους συναδέλφους, αλλά και με πολλά νέα ερεθίσματα, που θα εμπλουτίσουν με νέες γνώσεις και πρακτικές τους εκπαδιευτικούς, ενισχύοντας έτσι τις ικανότητες τους.

Στόχοι:

  • Eνίσχυση της κριτικής σκέψης των εκπαδευτικών.  Από την συνεργασία  μας με συναδέλφους άλλων χωρών θα  εξοικειωθούμε με οτιδήποτε ξένο σε μας.
  • Εμπλοκή αλλά και συμμετοχή σε ένα ευρωπαικό πρόγραμμα ως μέθοδο προσωπικής εξέλιξης αλλά και διεύρυνσης των γνώσεων, των παραστάσεων και των απόψεων, όπως αυτή προκύπτει μέσα από την επαφή με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών.
  • Αναθεώρηση και ενίσχυση των εκπαιδευτικών πρακτικών καθώς αυτό αποτελεί ένα σημαντικό κίνητρο, καθότι οτιδήποτε νέο μπορεί να αξιοποιηθεί στο σχολείο, ενώ παράλληλα μπορούμε και εμείς οι ίδιοι να γίνουμε φορείς νέων πρακτικών σε άλλους.
  • Χρήση της αγγλικής γλώσσας, ως απαιτούμενο του προγράμματος, μπορεί να αποτελέσει για εμάς στόχο για βελτίωση χρήσης της γλώσσας αυτής.
  • Ενίσχυση της εξωστρέφειας του σχολείου.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Σχεδιασμός και προετοιμασία της Δράσης:
Η προετοιμασία από την ομάδα δράσης, περιλαμβάνει την ενημέρωση του συλλόγου των διδασκόντων για τις διαδικασίες υποβολής της αίτησης, της συλλογής των απαραίτητων δικαιολογητικών που πρέπει να κατατεθούν στο πρόγραμμα αλλα και της ένταξης σε αυτό.

Υπό το παρόν πλαίσιο, θα παρακιλουθήσουμε webinars ης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που αφορούν τα ευρωπαικά προγράμματα και θα συνεργαστούμε με υπευθύνους Erasmus γειτονικών σχολείων για την καλύτερη ενημέρωση μας.  Ταυτόχρονα θα έρθουμε και σε επικοινωνία με το αρμόδιο για τα προγράμματα γραφείο του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Υλοποίηση και αξιολόγηση της Δράσης:

  • Έκδοση αριθμού PIC και εγγραφή/δημιουργία προφίλ του σχολικού οργανισμού
    στη σελίδα της Ευρωπαικής Επιτροπής (European Commission).
  • Η ομάδα δράσης, μετά από συζητήσεις μεταξύ των μελών της αλλά και αυτών με τους υπολοιπους καθηγητές, επιλέγει το project με το οποίο θα ασχοληθεί.
  • Συμπλήρωση και κατάθεση της αίτησης KA1 για βραχυπρόθεσμα προγράμματα στη σχολική εκπαίδευση (KA122-SCH).
  • Πραγματοποίηση νέων ενημερωτικών συναντήσεων με άτομα που γνωρίζουν τη διαδικασία έγκρισης στο πρόγραμμα Erasmus, για ανακεφαλαίωση των διαδικασιών και τυχόν εντοπισμό λαθών.
  • Δημιουργία αρχείου στο σχολείο με όλα τα έγγραφα που συλλέχτηκαν για τη διαδικασία υποβολής της αίτησης.

Σημαντική είναι και ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων σχετικά με τη μελλοντική συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα Erasmus.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάθεσης της αίτησης στο πρόγραμμα ΚΑ122 του Erasmus, η διαδικασία και η προσπάθεια που έγινε θα αποτυπωθεί και θα αποτιμηθεί και οι πληροφορίες και η εμπείρια που αποκομίσαμε θα παρουσιαστούν στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Παράλληλα θα παρουσιαστεί η θεματολογία, η οποία επιλέχθηκε αλλά και τo project, με σκοπό ο σύλλογος των καθηγητών να γνωρίσει τι θα κάνει η ομάδα δράσης σε περίπτωση έγκρισης της αίτησης αλλά και να γνωρίσει τη διαδικασία σε περίπτωση μετακίνησης κάποιων εκ των εκπαιδευτικών της ομάδας δράσης σε άλλες σχολικές μονάδες κατά τη χρονική στιγμή υλοποίησης του προγράμματος.

Πόροι – μέσα - ερευνητικά εργαλεία
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Ανθρώπινοι πόροι: Ομάδα δράσης, εκπαιδευτικοί με καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, εκπαιδευτικοί με καλή γνώση ΤΠΕ για διαχείριση της αίτησης ηλεκτρονικά, σύλλογος καθηγητών, μαθητές, γονείς
Υλικοί πόροι: H/Y, χαρτί, ημερόλογια καταγραφής ενεργειών
Μέσα: Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος Erasmus από εκπαιδευτικούς/ μαθητές, ημερόλογια καταγραφής ενεργειών

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Στα κριτήρια επιτυχίας της Δράσης συγκαταλέγεται:

  • η ένταξη στο πρόγραμμα Erasmus
  • η συμμετοχή μίας ομάδας εκπαιδευτικών του σχολείου αλλά και μαθητών στα επόμενα έτη
  • ο εμπλουτισμός των πρακτικών μέσω της ενασχόλησης με το πρόγραμμα αλλά και της μετάβασης σε άλλη χώρα, λόγω ένταξης στο πρόγραμμα και εφαρμογή τους στο σχολείο
  • η βελτίωση χρήσης της αγγλικής γλώσσας
  • η αύξηση της εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαικό επίπεδο
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
  • Σύντομο ερωτηματολόγιο στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν ή μη στο πρόγραμμα
  • Συζήτηση με το σύλλογο των διδασκόντων για τις απόψεις τους σχετικά με το πρόγραμμα και καταγραφή των σημαντικότερων σημείων σε ημερολογια καταγραφής
  • Ημιδομημένη συνέντευξη στους εκπαδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα για τις πιο σημαντικές απόψεις
Ανατροφοδότηση - Προτάσεις Σ.Ε.Κείμενο τεκμηρίωσης

Η διαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών καθώς και η αναβάθμιση των επαγγελματικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους θεωρούνται καίριοι παράγοντες για την προσαρμογή του παρεχόμενου από το σχολείο εκπαιδευτικού έργου στις σύγχρονες συνθήκες των πολυπολιτισμικών κοινοτήτων και των διαρκών τεχνολογικών εξελίξεων. Υπό αυτή την έννοια η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα συμβάλλει θετικά στην επίτευξη του προαναφερόμενου στόχου. Το σχολείο κάνει ενεργά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση με όραμα. Η δράση έχει σχεδιαστεί με προσοχή για τις διαδικασίες της υποβολής αίτησης συμμετοχής σε πρόγραμμα Erasmus KA1 (ενέργειες, χρονοδιάγραμμα, πόροι). Επίσης, έχετε θέσει μακροπρόθεσμα κριτήρια επιτυχίας, που αφορούν στα επόμενα έτη, εφόσον γίνει δεκτή η αίτηση.

 

Καλή επιτυχία στην υλοποίηση του σχεδίου!